ÁSZF2018-03-24T10:05:51+00:00

Általános szerződési feltételek (ÁSZF)

Ez a  szerződés az intimorvoslas.hu Webáruházunkra és Önre mint vásárlóra vonatkozik. Célja a vevői megelégedettség elérése az aktuális jogszabályozási keretek között.

A vásárlás feltételeinek megismeréséhez tagoltan kiemeltük külön a Vevőszolgálat menüpontjában a Webáruház használatára vonatkozó leírásokat

Kérjük, hogy az intimorvoslas.hu elnevezésű webáruházunk Általános Szerződési Feltételeit olvassa át és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontját elfogadja, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) JURÓKERMED KFT, 4945 Szatmárcseke, Széchenyi u. 45. a továbbiakban: Szolgáltató) és a Szolgáltató által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Felhasználó (a továbbiakban: Felhasználó) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és a Felhasználó a továbbiakban együttesen: Felek.)
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Szolgáltató által fenntartott www.intimorvoslas.hu weboldalon működtetett elektronikus áruházán keresztül (a továbbiakban: webáruház) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokra.

A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

A szerződés tárgya

  1. A szerződés tárgyát a webáruházban eladásra kínált termékek képezik. A termékek bruttó vételára, a termékek lényeges tulajdonságai, jellemzői, a termékek használatára vonatkozó utasítások a konkrét termékek leírásában találhatók.
  2. Az adott termék vételára a termék mellett feltüntetett bruttó összeg, amely tartalmazza az általános forgalmi adót. A termékek vételára nem tartalmazza a szállítás költségét.
  3. A Szolgáltató fenntartja a jogot a webáruházban található termékek árainak módosítására. A módosított vételár a weboldalon történő megjelenéssel válik hatályossá. A termékek mellett szereplő vételár esetleges változása nem érinti a már leadott rendeléseket, azaz a Felhasználó azt az összeget köteles megfizetni a Szolgáltatónak, amely a megrendeléskor van feltüntetve a weboldalon.
  4. A szerződés akkor jön létre, ha az intimorvoslas.hu a visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a fogyasztót a megrendelés teljesítéséről, a termék postára adásáról (a futárcégnek való átadásáról) vagy a postaponton való átvétel lehetőségéről.

A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:

Az ÁSZF tartalma

  • I. A JURÓKERMED Kft. fontosabb adatai, elérhetőségei;
  • II. Az ÁSZF jogszabályi környezethez kapcsolódó információk
  • III. intimorvoslas.hu által kínált termékek
  • IV. A JURÓKERMED Kft. intimorvoslas.hu webáruház használatával, a megrendelési folyamattal kapcsolatos információk:
    •  regisztráció,
    • megrendelés menete,
    •  a szerződés írásba foglalt-e, szerződéskötés nyelve, sor kerül-e iktatásra, adatbeviteli hibák javítása, ajánlati kötöttség és visszaigazolás stb.)
  • V. fizetési módok;
  • VI. szállítási feltételek;
  • VII. elállási jogról való tájékoztatás;
  • VIII. jótállásról, kell ékszavatosságról és termékszavatosságról való tájékoztatás;
  • IX. jogérvényesítési lehetőségek (ideértve a békéltető testülethez fordulás lehetőségét is).
  • X. Záró rendelkezések

I. A JURÓKERMED Kft. fontosabb adatai, elérhetőségei

A www.intimorvoslas.hu webáruházat a JURÓKERMED Kft. üzemelteti.
A Szolgáltató cégneve: JURÓKERMED Korlátolt Felelősségű Társaság.
A Szolgáltató rövidített neve: JURÓKERMED Kft.
A Szolgáltató székhelye: 4945 Szatmárcseke, Széchenyi u. 45.
A Szolgáltató levelezési címe:4027 Debrecen, Sinay Miklós u. 31. Fsz. 4.
A szolgáltató Telephelye: 4027 Debrecen, Sinay Miklós u. 31. Fsz. 4.
A szolgáltató e-mail címe: info@intimorvoslas.hu
A Szolgáltató cégjegyzékszáma: 15-09-083871,

Nyilvántartó hatósága: Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága
A Szolgáltató adószáma: 25790186-2-15
A Szolgáltató bankszámlaszáma: 10702064-69923818-51100005
Szolgáltató csomagküldő kereskedelem, webáruház tevékenységet folytathat.
A Szolgáltató adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-125279/2017.
Webtárhely szolgáltató: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft. 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.,  www.tarhely.eu

II. Az ÁSZF jogszabályi környezethez kapcsolódó információk

A JURÓKERMED Kft által készített ÁSZF forrása a http://mintawebaruhaz.fogyasztovedelem.kormany.hu/hu/jogszabalyi-kornyezet,

és az alábbiakban felsorolt törvények és rendeletek szabályozásának figyelembevétele:

III. Az intimorvoslas.hu által kínált termékek

A termékek intim higieniai kategóriába tartoznak ezért érvényes rájuk, hogy egészségvédelmi okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Az elállási vagy felmondási jog ebben az esetben nem gyakorolható [Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés e) pont]. 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályozza, amely 2014. június 13-án lépett hatályba.

Természeténél fogva (higiéniai vagy egészségügyi okokból) nem szolgáltatható vissza például:

  • a szexuális segédeszköz;
  • a higiéniai termékek (például: krémek, golyós dezodor, smink, púder);
  • az étrend-kiegészítők, kozmetikumok, krémek, masszázsolajak, parfümök;

Ezek visszavétele a kereskedőtől nem várható el, ha a fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható.

Amennyiben a fogyasztó még nem kezdte meg ezen, a kivételszabály alá tartozó termékek használatát, elfogyasztását, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát az általános szabályok szerint gyakorolhatja.

A termékek ára:

  • A termékek ára tartalmazza a törvény által meghatározott általános forgalmi adót
  • A termékek ára Ft-ban szerepelnek.
  • Az árképzésnél figyelembe kell venni házhoz szállítás díját.
  • Árengedményként 20 000 Ft feletti vásárláskor nem számítunk fel szállítási díjat. Egyéb esetben felszámítjuk a szállítási díjat és hozzáadódik a végösszeghez.
  • Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

Az intimorvoslas.hu oldalán szereplő termékek képei illusztrációként is szerepelnek, ezért eltérhetnek az eredetitől. Amennyiben a termékek gyártója, illetve beszállítója előzetes figyelmeztetése nélkül változtat a rendelkezésünkre bocsájtott használati útmutatókon vagy leírásokon ezért nem vállalunk felelősséget.

IV. Megrendelés, adatok megadása, megrendelés lemondása

  1. A megrendelések on-line ( az intimorvoslas.hu webáruház rendszerében) és e-mail-ben adhatóak le. Az on-line vásárláshoz nem kell regisztrálni, csak a kapcsolattartáshoz és szállításhoz szükséges adatokat kérjük el a vásárlás során.
  2. A Felhasználó az Üzlet menüpont alatti termékek közül, vagy az oldal tetején található keresés mező segítségével választja ki a megrendelni kívánt terméket/termékeket, majd a Kosárba rakom gomb megnyomásával helyezi azokat a virtuális kosarába. A rendszer minden kattintásra automatikusan 1 db-ot helyez el az adott termékből a Felhasználó kosarába, amelyet a Felhasználó a mennyiség mező módosításával szabadon változtathat. A kosár megtekintése gombra kattintva tekintheti meg a Felhasználó a rendelésre összeállított termékeket. Itt módosíthatja a kosár tartalmát, melyet módosítás után frissíteni kell a kosár frissítése gombra kattintva. A végösszeg frissítés gombra kattintva láthatja a Felhasználó a szállítási költséggel növelt összeget. Tovább a pénztárhoz gombra kattintás után meg kell adni a számlázási és szállítási adatokat.
  3. A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik. Amennyiben a rendelés munkanapo kívül kerül feladásra, a követező munkanapon kerül feldolgozásra. Aznapi megrendeléseket másnap tudjuk elküldeni.
  4. Amennyiben a megrendelés elküldését követően nem kap a megadott e-mail címre visszaigazolást, javasoljuk, ellenőrizze a SPAM (levélszemét) mappát a levelező rendszerében. Amennyiben nem kapta meg a visszaigazolást, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a megadott elérhetőségeken
  5. A Felhasználónak ellenőriznie kell a megadott adatokat, a kiválasztott termékeket, és a fizetendő összeget, majd amennyiben mindent megfelelőnek talál, a Megrendelés elküldése gombra kattint. A rendelés leadása tehát a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással történik, ami a Felhasználó részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
  6. A Felhasználó ezzel hozzájárul személyes adatainak a Szolgáltató általi kezeléséhez. Az adatok kezelése során a Szolgáltató az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény mindenkor hatályos rendelkezései, valamint a Szolgáltató adatkezelési tájékoztatója szerint jár el.
  7. A megadott adatok helyességéért és valódiságáért a Felhasználó felel. A Szolgáltató nem felel a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokból eredő szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért. Ezekkel kapcsolatosan a Felhasználó kártérítési igényt nem érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben.
  8. A Felhasználót a megrendeléséről egy visszaigazoló e-mail-ben értesíti a Szolgáltató, amelyben szerepelnek a megrendelt termékek. Amennyiben a Felhasználó raktáron lévő terméket rendelt meg, a Szolgáltató írásbeli megerősítést küld a Felhasználó részére. Amennyiben a megrendelt termékből nincs raktáron, a Szolgáltató a Felhasználót erről tájékoztatja.
  9. A sikeres megrendelésről minden esetben azonnal automatikus e-mail üzenetet küld a rendszer, ha nem kapná meg, akkor valami hiba történt, és a megrendelés nem került rögzítésre. Kérjük, vegye fel a kapcsolatot a vevőszolgálattal. 
  10. . A szerződés akkor jön létre, ha a webáruház a visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a fogyasztót a megrendelés teljesítéséről, a termék postára adásáról (a futárcégnek való átadásáról).
  11. A Felek között létrejött szerződés magyar nyelven írásba foglalt szerződésnek minősül. A szerződéseket a Szolgáltató archiválja, amely ezáltal utólagosan hozzáférhető, visszakereshető.
  12. A postának/futárszolgálatnak való átadás után a szállítási módok részleteinél leírt szállítási határidők szerint várható a kézbesítés.
  13. A Felhasználó a megrendelését a megrendelés számának ismeretében (mely az e-mail értesítőben szerepel) töröltetheti a vevőszolgálaton, info@intimorvoslas.hu e-mail címen.
  14. A Szolgáltató kizárólag magyarországi szállítási címre szóló megrendelést fogad el.

V. Fizetési módok

  • Utánvét: a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.
    Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét, és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
  • Bankkártyás fizetés: Webáruházunk, intimorvoslas.hu, a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. Az intimorvoslas.hu a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 256 bites TLS titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról az intimorvoslas.hu nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően az intimorvoslas.hu oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell a TLS titkosítást.
    A vásárolt áru ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján. Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat!

VI. Szállítási feltételek

  1. Az MPL a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a címzett részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, az MPL a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. Ha a címzett telefonszáma feltüntetésre került a címiraton, az MPL egyeztet a második kézbesítési kísérlet helyéről és idejéről a címzettel. Sikertelen egyeztetés esetén az MPL a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén az MPL a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a jogosult átveheti a küldeményt.
  2. A Postán maradóként, PostaPontra címzett küldemény esetén az MPL a címzett mobiltelefonjára vagy e-mail címére üzenetet küld a csomag hozzáférhetőségéről és az átvételi határidőről, mely a feladó megjelölése szerint 5 vagy 10 munkanap lehet. PostaPontok listája (N oszlop) A Postán maradóként feladott küldemények átvétele a posták nyitvatartási idejében, akár hétvégén is lehetséges. Időérzékeny küldemény esetén különösen kedvező, hogy 179 postára – külön díj felszámítása nélkül – szombaton is kiszállításra kerülnek a csomagok, így akár a pénteki munkanapokon, 1 munkanapos időgaranciával feladott csomagok szombati átvétele is biztosított ezeken a helyszíneken.
  3. A PostaPontra címzett küldemény esetén az MPL a címzett mobiltelefonjára vagy e-mail címére üzenetet küld a csomag hozzáférhetőségéről és az átvételi határidőről, mely a feladó megjelölése szerint 5 vagy 10 munkanap lehet. A csomag átvétele a MOL helyszínek esetén a hét minden napján, a Coop üzletek esetén hétfőtől-szombatig lehetséges. MOL PostaPontok listája; Coop PostaPontok listája
  4. Automatára címzett küldemény esetén az MPL a címzett mobiltelefonjára vagy e-mail címére üzenetet küld a csomag érkezéséről és az átvételi határidőről, mely az SMS kézbesítését követő 2 munkanap. A legtöbb automata a hét minden napján, 0-24 órában hozzáférhető. A csomag az üzenetben kapott azonosító kóddal, várakozás nélkül kivehető az automatából. Amennyiben a csomag árufizetés szolgáltatással került feladásra, a csomag átvételéhez a címzettnek az automatánál bankkártyával kell rendeznie az árufizetés összegét. A küldemény rekesze a fizetést követően nyílik. Ha a csomagot a 2 munkanapos határidő alatt nem vették át, a küldeményt beszállítják a postára. Ekkor a címzett SMS-ben vagy e-mail-ben újabb tájékoztatást kap arról, hogy csomagja mely postán került elhelyezésre és azt meddig veheti át (a feladó megjelölése szerint 5 vagy 10 munkanap áll rendelkezésére). Csomagautomaták listája

VII. Elállás joga, gyakorlásának módja, következményei

A vásárlóink megelégedettsége a célunk. Amennyiben Ön úgy dönt, hogy nincs szüksége a termékre és eláll a vásárlástól, erre törvényi lehetősége van. Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Az elállási/felmondási határidő, a termék átvételének napjától számított 14 nap. Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: info@intimorvoslas.hu / JURÓKERMED Kft. 7761 Szatmárcseke, Széchényi u. 45.

Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is, melyet az ÁSZF végén talál.

Nyilatkozatát online kitölthető űrlapon keresztül is elküldheti:

Az elállási/felmondási joggal kapcsolatos dolgokat a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályozza. A rendelet teljes szövege elérhető itt: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400045.KOR&celpara=#xcelparam

  1. Amint jelezte írásban a vásárlástól való elállását, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített és megfizetett összeget, ideértve a szállítási költséget is. (kivéve azokat a többletköltségeket, ami az optimálistól eltérő extra igényből keletkező szállítási díjkülönbözet.)
  2. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
  3. Fontos szempont a visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg Ön nem igazolta, hogy visszaküldte a terméket, vagy ténylegesen vissza nem kaptuk: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
  4. Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Nem illeti meg a fogyasztót az elállási / felmondási jog:

  1. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát: e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

FIGYELEM! A termék jellegéből adódóan az elállási jog csak akkor érvényesíthető, ha a terméket NEM HASZNÁLTA, a védőcsomagolás bontatlan!

A cégünkhöz visszaküldött terméket megvizsgáljuk, videó kamerával dokumentáljuk a csomagolás sértetlenségét, és jegyzőkönyvben rögzítjük az esetet. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (Például, hogy a visszaküldött termék védőcsomagolása sérült).

VIII. Jótállásról, kellékszavatosságról és termékszavatosságról való tájékoztatás;

Azon termékekre, amelyek eladási ára 10.000,- Ft, vagy az alatti, kötelező jótállás – jogszabály alapján – nem vonatkozik, ugyanakkor a fogyasztót megilletik a kellékszavatossági jogok.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének m) és n) pontjai értelmében a vállalkozásnak tájékoztatnia kell a fogyasztót a kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettségről, valamint a jótállás fennállásáról és annak feltételeiről. A kellékszavatosság, termékszavatosság és jótállás fogalmakat pontosan és megfelelően kell használni, úgy hogy a fogalmak közötti különbség a fogyasztó számára világos és egyértelmű legyen. E tájékoztatás a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. mellékletében foglalt mintatájékoztató útján is megadható.

További hasznos információk találhatóak a következő linken: http://www.nfh.hu/node/146

Hibás teljesítés

Az új Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:157. §-ának hibás teljesítésre vonatkozó főszabálya szerint a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Fontos szabály, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely vonatkozó törvényi fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

Az új Ptk. is ismeri a hibás teljesítési vélelem fogalmát, ami azt jelenti, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig

vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy hat hónapon belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a vállalkozást terheli.

Kellékszavatosság

A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.

Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).

Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben. (A rosszhiszeműség a vevő esetleges kártérítési igényének érvényesítése szempontjából releváns körülmény.)

Termékszavatosság

Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén

a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

Közlési és igényérvényesítési határidők 

A Ptk. szerint a fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén 

A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

Jótállás

A jótállás – hétköznapi és közismert nevén „garancia” – azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén

a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.

A jótállásnak két fajtája van:

  • a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és
  • a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás.

Utóbbi esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén az eladó felet jótállás vállalására, hanem erre önként – jól felfogott piaci érdekből – kerül sor.

Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén 

Az új Ptk. szerint a jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

A jótállási igény érvényesítése

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.

Kötelező jótállás esetén ez egy év, szerződéses jótállásnál a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő az irányadó.

Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

IX. jogérvényesítési lehetőségek (ideértve a békéltető testülethez fordulás lehetőségét is)

A panaszkezelés módjáról is előzetesen kell tájékoztatni a fogyasztót; a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének v) pontja továbbá előírja a vállalkozás számára, hogy a jogszabályi előírás vagy a vállalkozás döntése alapján a vállalkozásra nézve kötelező peren kívüli panaszkezelési mód és vitarendezési mechanizmus igénybevételének lehetőségéről, valamint az ehhez való hozzáférés módjáról tájékoztassa a fogyasztót.

E körben fontos utalni az Fgytv. 29 . § (11) bekezdésére, amely alapján a vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a törvényben rögzített tartalommal és határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. Az 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet szerinti online vitarendezési platform alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Feladata továbbá, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben fogyasztóként fizetési meghagyást kezdeményezett a bepanaszolni kívánt vállalkozással szemben, annak lezárultáig békéltető testületi eljárás nem indítható. Tájékoztatjuk továbbá, hogy a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A békéltető tárgyaláson a cég képviselőjének kötelessége megjelenni, különben fogyasztóvédelmi bírsággal sújtható. A békéltetési eljárásról bővebben itt olvashat: www.bekeltet.hu, vagy www.bekeltetes.hu.

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 420-180

Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

X. Záró rendelkezések

  1. A Szolgáltató jogosult a Felhasználó részére hírlevelet vagy egyéb reklám célú levelet küldeni, amennyiben a Felhasználó a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni, hogy a Felhasználó által a regisztrációkor illetőleg egyébként a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak illetőleg helytállóak.
  2. A Felhasználó az előző pontban hivatkozott önkéntes hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni. Ebben az esetben a Szolgáltató a visszavonást követően a Felhasználó részére több hírlevelet  illetőleg egyéb reklámlevelet nem küld, továbbá törli a Felhasználó adatait a hírlevélre feliratkozott felhasználók adatai közül.
  3. Fogyasztói panaszügyintézés írásban ill. telefonon történik a Szolgáltató székhelyének címén vagy a levelezési címén, illetve az info@intimorvoslas.hu e-mail címen.
  4. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket egyoldalúan módosítani. A módosítások a weboldalon történő megjelenéssel válnak hatályossá. Amennyiben a módosításra az Ügyfél rendelésének leadása után, de a rendelés visszaigazolása, illetve a teljesítés előtt kerül sor, a Szolgáltató csak az Ügyfél javára térhet el a rendelés leadásakor a weboldalon feltüntetett Általános Szerződési Feltételektől.
  5. Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi 4. törvény és az egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni. Felek kijelentik, hogy szerződéses kapcsolatukból fakadó esetleges vitáik során elsődlegesen békésen kívánnak eljárni. Békés úton nem rendezhető viták esetére Felek kikötik a Nyíregyházi Városi Bíróság kizárólagos illetékességét.